ВСТУП
Одним із пріоритетних завдань, визначених Національною доктриною розвитку освіти в Україні, є створення передумов для виховання особистості, здатної творчо мислити, самостійно приймати нестандартні рішення, гнучко реагувати на зміни в умовах докорінної перебудови всіх сфер життєдіяльності суспільства. У зв’язку з цим нині відбувається модернізація національної системи освіти та вироблення новітніх концепцій виховання людини.
Сучасний урок, якісний урок, якісна освіта — всі ці питання постійно перебувають у полі уваги. Ми, вчителі, маємо усвідомити: щоб освіта була якісною, педагогічну діяльність слід спрямовувати не тільки на засвоєння учнями знань, предметних умінь і навичок, а й на засвоєння ними способів, методів і прийомів, на розвиток здібностей у пізнанні нового, на створення умов для розвитку самостійності та набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення проблеми . Виходячи з нових реалій і потреб суспільства, ми розуміємо та відчуваємо на практиці: особливістю сучасності стає те, що людина для самореалізації в суспільстві має набути вміння самостійно, усвідомлено робити вибір, активно діяти та природно сприймати зміни, вміти структурувати свій життєвий простір і вчитися протягом життя.
В різні історичні періоди становлення та розвитку різноманітних технологій актуальною була проблема пов’язана з підготовкою працівників здатних до творчої праці. Особливо гостро питання розвитку творчості постають у тих сферах людської діяльності де створюються (проектуються) технічні та технологічні об’єкти. А завдання вчителів – розвивати ці здібності, надавати уміння і навички, прививати здатність самостійно вчиться, добуваючи ці знання і на їх основі вирішувати творчі завдання.
Повний текст методичного посібника
|