. НВК № 9 м. Луцьк - Методична робота



Комунальний заклад "Луцький навчально-виховний комплекс №9
Луцької міської ради"

Вівторок, 19.03.2024, 11:51
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

                                                                                          

Методичні орієнтири педагогів НВК № 9

    Закон України «Про освіту» висунув перед учителем задачу – формувати людину з інноваційним типом мислення, культури, діяльності, тобто людину, здатну сприймати зміни, нововведення і творити їх. Навчальна діяльність у підсумку має не просто дати дитині суму знань, умінь і навичок, а сформувати рівень її компетентності. Поняття компетентності не зводиться ані до знань, ані до навичок, а належить до сфери вмінь. Уміння – це компетентність у дії, тобто це здатність, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, схильностях, набутих завдяки навчанню.

     Шукаючи шляхи оптимізації навчально-виховного процесу, забезпечення його відповідно до тенденцій сучасного життя, Рада методичного кабінету запропонувала для спрямування подальшої роботи на 2012 – 2017 н.р. науково-методичну проблему «Удосконалення  інноваційної освітньої системи як чинник формування компетентної особистості школяра».

     Складовими освітньої системи в НВК є: значний особистісний потенціал педагогів(професійні можливості педагогічного колективу, готовність учителя до інноваційної діяльності);  інноваційний потенціал школярів (здатність дітей до саморозвитку); матеріально-технічний потенціал школи (наявність сучасної технологічної бази); управлінське та методичне забезпечення.

     Наша школа постійно перебуває в процесі інтенсивного пошуку власної моделі інноваційної освітньої системи. Як відомо, інноваційна освітня система – це педагогічно доцільно організований простір життєдіяльності дитини, який сприяє розвитку інноваційного ресурсу особистості. Удосконалюючи освітню систему для розвитку особистості в школі, ми готуємо ґрунт для подальшої самореалізації та самоствердження дитини  у дорослому житті.

      Відповідно до особливостей діяльності закладів освіти нового типу у нас визначено основні вимоги до інноваційної освітньої  системи сучасного навчального закладу , в якому

  • дитина – абсолютна цінність, особистість, і їй надається можливість бути собою;
  • учень реалізує своє право на освіту і всебічний духовний розвиток у відповідності зі своїми потребами, здібностями й можливостями;
  • учитель розвиває свої професійні й особистісні якості, організовує навчально-виховну діяльність на основі взаємодії загальнолюдських і національних цінностей;
  • колектив працює у творчому пошуковому режимі;
  • наявні відносини партнерського співробітництва: атмосфера радості, успіху як основа життєдіяльності колективу ліцею.

     Усі ці чинники ми спрямовуємо на реалізацію мети – формування учня як життєспроможної особистості, продовжуючи працювати в режимі обласного експерименту «Моделювання компетентної особистості школяра шляхом розвитку дитячої обдарованості». Потрібно відзначити, що педагогічний колектив ліцею у 2009 році став лауреатом Всеукраїнського конкурсу моделей підготовки компетентного випускника загальноосвітнього навчального закладу.

     Робота над єдиною науково-методичною проблемою є поштовхом до пошуку ефективних форм та методів навчання. Вона стимулює до професійного зростання, досягнення нових педагогічних цілей. Таким чином, через реалізацію загальношкільної проблеми вирішується і головне завдання  методичної служби – підвищення професійної майстерності вчителів.

     У школі спільними зусиллями створено таке середовище, яке стимулює  вчителів до активного творчого пошуку, безперервної роботи над собою.

     Робота з педагогами в НВК базується на таких принципах:

  • створення умов для самореалізації і творчого зростання учасників навчально-виховного процесу;
  • особистісно орієнтований підхід в організації підвищення професійного рівня вчителів;
  • залучення педагогів до інноваційної діяльності.

     Отже, тепер в освітньому просторі нашої школи успіху досягають за формулою: «Успіх – це інформація + інтелект + інновація».

     Педагоги активно друкуються у фахових виданнях, беруть  участь у роботі експертних груп з питань апробації підручників, впроваджують експериментальні програми. В навчально-виховному комплексі успішно функціонують школа молодого вчителя, психолого-педагогічний семінар «До вершин майстерності», творча група з проблеми школи, динамічні групи  з актуальних питань НВП. 

     У 2014-2015 н.р. вчителі нашої школи очолюють  13 міських методичних підрозділів: школи передового педагогічного досвіду, опорні школи, творчі групи, педагогічні клуби.

     На шляху фахового та методичного розвитку педагога важливою сходинкою його професійного удосконалення стає участь у конкурсі «Учитель року».

     Зрозуміло, що до цього професійного випробування педагог іде не один рік. Майстерність учителя створюється не на порожньому місці, а спирається на науку, практичний досвід багатьох поколінь і власні педагогічні знахідки. Тому індивідуальний методичний супровід творчого зростання такого вчителя займає чільне місце у системі  методичної роботи.

     Важливо створити такі умови, щоб участь у конкурсі «Учитель року» стала для педагога закономірним результатом його творчих пошуків.

     Раціонально організована система методичної підготовки вчителів забезпечує теоретичну, психологічну та практичну готовність до конкурсу професійної майстерності.

     У навчально-виховному комплексі проводиться особистісно зорієнтована робота з майбутніми учасниками конкурсу. Методичний супровід охоплює всі ділянки підготовки: від аналізу індивідуального педагогічного досвіду педагога та формулювання теми до практичної допомоги під час проведення конкурсних уроків. Під час  індивідуальних бесід та консультацій ми плануємо всі етапи підготовки, залучаємо тих педагогів, які вже брали участь у конкурсі. Важливе значення має позитивний психологічний  мікроклімат  та співпраця всіх колег, тому створюємо творчі групи, в які входять вчителі, заступники, психологи. Під час спільного розв’язання проблем, підбору необхідної літератури, психологічної та практичної підготовки вчителя-конкурсанта відбувається професійне зростання всіх учасників творчого процесу.

     За останніх п’ять років 18 учителів НВК брали участь у міському конкурсі «Учитель року». Всі вони стали переможцями і призерами міського етапу, 8 були відзначені на обласному турі, 7 представляли Волинську область на Всеукраїнського конкурсі. Високих результатів досягли педагоги НВК у конкурсі «Учитель року–2013». Це абсолютний переможець Всеукраїнського конкурсу в номінації «Музичне мистецтво» Приходько М.І. та переможець міського, обласного, дипломант Всеукраїнського конкурсу в номінації «Інформатика» Лабнюк О.М. Вони показали найвищий рівень методичної майстерності під час усіх конкурсних випробувань.

     Таким чином, створена у навчально-виховному комплексі структура методичної роботи практично працює на досягнення високого результату шляхом планування, моделювання та впровадження системи підвищення професійної компетентності педагогів.

 

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Друзі сайту
   Персональний сайт директора Луцького НВК №9 Дубини Олександра Дмитровича
   Персональний сайт вчителя правознавства Бондаря Віталія Олексійовича

Copyright MyCorp © 2024