. Конспект уроку 10 (профільний) клас Тема: Правосуддя, судова влада в Україні - Мої статті - Каталог статей - НВК № 9 м. Луцьк



Комунальний заклад "Луцький навчально-виховний комплекс №9
Луцької міської ради"

Субота, 27.04.2024, 07:45
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [18]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

Конспект уроку 10 (профільний) клас Тема: Правосуддя, судова влада в Україні

 

                                                                                                              В.О. Бондар

                                                      учитель правознавства  Луцького НВК №9

Конспект уроку 10(профільний) клас

                   Тема:  Правосуддя, судова влада в Україні

Урок розрахований на  45 хвилин. За допомогою різноманітних методів, прийомів та засобів  організації навчально-виховного процесу  розкрито суть понять: «правосуддя», «судочинство», «судоустрій» та «судова влада»; визначено та  розмежовано правовий статус судді, народного засідателя, присяжного; проаналізовано діяльність Вищої ради юстиції і Вищої кваліфікаційної комісії суддів України. Особливу увагу приділено  ознайомленню  учнів із діяльністю державних органів при формуванні судової системи України (на вправах із застосуванням нормативно правових актів). Використовуються інформаційно-комунікативні технології, що підвищує ефективність  подання  матеріалу. Поєднано  індивідуальні та колективні форми  навчання.

Ключові слова: правосуддя, судочинство, суд, судова влада, професійний суддя, народні засідателі, присяжні, судоустрій, ВРЮ України, ВККС України.

Мета:  сформувати в учнів  уявлення про поняття правосуддя та судочинства, судову систему України, принципи  судоустрою в Україні, статус  суддів, народних засідати лей  та  присяжних, діяльність  Вищої Ради юстиції і  Вищої кваліфікаційної комісії суддів України; розвивати навички роботи в парах, роботи  з юридичними  актами;  виховувати повагу до права  та правосуддя, судочинства зокрема.

Очікувані результати. Після уроку учні зможуть: називати принципи судоустрою в Україні; правильно застосовувати поняття та  терміни правосуддя, судочинство, судоустрій, судова влада; описувати судову систему України; аналізувати статті Конституції України, Закону України «Про судоустрій та статус суддів», Закону України «Про Конституційний Суд України», ЦПК, КПК, КАС, ГПК та ін.; розрізняти правосуддя і судочинство; характеризувати статус суддів, народних засідателів, присяжних.

Обладнання: мультимедійна дошка, підручник із правознавства, роздатковий матеріал(витяг Конституції України, Закону України «Про судоустрій та статус суддів», Закону України «Про Конституційний Суд України», ЦПК, КПК, КАС, ГПК та ін.)

Основні поняття: правосуддя, судочинство, суд, судова влада, народні засідателі, присяжні, судоустрій, ВРЮ України, ВККС України.

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.

Презентація

                                                    Хід уроку

І. Організаційна частина

Перевірка присутності. Учитель  ознайомлює учнів  із порядком  роботи, відповідає на запитання. Роздає матеріал для роботи  на уроці(витяг з нормативно-правових актів(роздатковий матеріал №1-5)).

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів

Метод «Мозкового штурму»

Пригадайте:

  1. Що таке влада, державна влада, гілки влади?
  2. Які гілки влади вам відомі?
  3. Розподіліть органи державної влади  за гілками, до яких вони належать?( Фонд державного майна, Президент України, Міністерство оборони, Рахункова палата, Луцька міська рада,  Верховний Суд України, МВС, прокуратура …)
  4. Що вам відомо про систему стримувань та противаг? Позначити геометричною фігурою органи державної влади, такі як: Президент України, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Органи місцевого самоврядування, прокуратура, суд)(чотирьохкутна піраміда з опущеним відрізком на площину)
  5. Які складові даної системи  ви можете назвати?(позначити їх на ребрах піраміди)

Слайд №1

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда з учнями:

  1. Кому, на вашу думку, належить право здійснювати правосуддя?
  2. Чи маєте ви, як учні 10 класу, право на звернення до суду? Якщо так, то  до якого?
  3. Назвіть випадки, коли  ви  вважаєте за необхідне звернутися до суду або випадки  звернення до суду, відомі  з повідомлень ЗМІ.

Слайд №2

ІV. Вивчення нового матеріалу

4.1. Оголошення теми уроку (слайд №3).Оголошення плану  роботи на уроці:

1. Поняття судова влада, правосуддя і судочинство.

2. Судова система(судоустрій)України. Судова юрисдикція.

3. Принципи судоустрою в Україні.

4. Статус  суддів, народних засідателів, присяжних(слайд №4).

     Епіграф уроку:                

 якщо  основою виконавчої влади  є меч, законодавчої – гаманець, то судової – мудрість!  О. Гамільтон (в кінці уроку, обов’язково, висловити думку про те, чи згідні учні із даним твердженням!)(слайд№5)

Проблемні питання:

І. Чи можна вважати суд органом   державної влади?

ІІ. Чи можна  ототожнювати  поняття  судочинство, правосуддя, судова влада?(в кінці уроку, обов’язково, дати відповідь на поставленні питання!)(слайд №6)

Прийом «Народна трибуна».  Висловте думку:  що ви очікуєте від нової теми? Запишіть ваші очікування в зошит.

4.2.  Поняття судова влада, правосуддя і судочинство.

1. Розповідь учителя:

Розповідь будується  на основі аналізу  статейного матеріалу  Конституції України (ст. 124,127), Закону України «Про судоустрій та статус суддів»(ст.5)

Визначення понять: судова влада, правосуддя, судочинство, адміністративні  повноваження суду(слайд №7).

Правосуддя-регламентована  законом діяльність уповноважених державних органів , що полягає у розгляді  та розв’язані судом суперечностей, які виникають з правовідносин.

Судочинство – це встановлений законом порядок і форма  вчинення судових дій  у межах завдань судів у здійсненні правосуддя.

Визначення елементів судової влади(слайд №8).

2.  Повідомлення «З історії становлення судової влади в Україні»(розповідь  учня – матеріал на випередження, до 2 хв.)

3. На  закріплення учитель пропонує розібрати (на слух) ситуації із поставленим завданням:

Визначити елементи судової влади:

  1. Суддя в наказовому провадженні (без участі сторін ) виніс судовий наказ. (судочинство)
  2. Конституційний суд прийняв рішення про неконституційність  деяких положень Конституції України.(судочинство)
  3. Місцевий суд виніс обвинувальний вирок.(правосуддя)
  4. Консультант суду  провів роз’яснюючи роботу  з секретаріатом суду на тему: «Відеоконференція судового засідання : особливості  проведення».(адміністративні повноваження суду)

 

4.3. Судова система(судоустрій)України. Судова юрисдикція.

  1.  

Судова система — сукупність судових органів певної держави, організована національним правом з урахуванням територіальності та, як правило, спеціалізації, інстанційності.

Судова  юрисдикція – це  особливе  повноваження судової   влади   по   здійсненню   правосуддя,  певне коло   встановлених  законом владних повноважень судових органів.

2. Повідомлення «Аналіз Закону України «Про судоустрій та статус суддів» (розповідь  учня – матеріал на випередження, до 2 хв.)

3.  Розповідь вчителя: на основі слайду №10-12

4. На закріплення учитель пропонує (на основі слайду №13) проаналізувати статейний матеріал та визначити юрисдикцію судів України, розділивши клас на  2 умовних групи.

Аналіз: ст. 15 ЦПК,ст. 12 -16 ГПК,ст.17 КАС, ст.32,33 КПК, ст.13,14 Закону України “Про  Конституційний Суд України”

Група №1 ЦПК,ГПК+ завдання

Група №2 КАС, КПК, Закон України “Про  Конституційний Суд України+завдання

 

5. Додатково до аналізу статейного матеріалу вчитель пропонує розібрати наступні ситуації:

Визначити  юрисдикцію суду:

  1. Порушення умов прийняття на службу ДС
  2. Прийняття на роботу вчителя, лікаря
  3. Порушення умов договору – поставки товару.
  4. Прорушення умов договору  - оренди торгового місця між ПАТ «Ромашка» і фіз.. особа підприємець Тарута М.М.
  5. Визнання  постанови  ВРУ  неконституційною
  6. Визнання розпорядження голови  Волинської ОДА незаконною
  7. Визнання виборів Президента недійсними.

 

4.4. Принципи судоустрою в Україні

1. Розповідь учителя:

Принципи судоустрою - закріплені в Конституції України та інших законах основні, керівні положення, на підставі яких будуються органи судової влади.

     2. Учні аналізують статейний матеріал (роздатковий матеріал) витяг з Конституції України (ст. 124-127)(слайд №14)

Результати(обов’язково)учні записують в зошит, для того, щоб звіритися із принципами визначеними на слайді №15(заздалегідь підготовленими учителем)

   3. На основі слайду №16 учні аналізують роздатковий матеріал та визначають повноваження  та склад ВККС та ВРЮ на основі аналізу статейного матеріалу Конституції України ст.131 та  Закону України “ Про судоустрій та статус суддів “: ст. 90-92 (Клас умовно розподіляється на 2 групи)

  4.5.Статус  суддів, народних засідателів,присяжних.

 1.Учитель пропонує учням обміркувати  наступні твердження:

Ціцерон.Суддя – це мовець закон, а закон – німий суддя

 Відомий вислів. Самосуд – не суд. Самому судити – не  розсудити.(слайд №17)

Учні висловлюють свої міркування(прийом «Народна трибуна»)

2. На основі роздаткового матеріалу (витяг з Конституції України ст.. 126,127; та Закону України «Про судоустрій та статус суддів » ст. 51-53, 57-59, 63.) учні заповнюють таблицю (слайд №18)

 

V. Узагальнення та систематизація знань

1. Робота в групах

1 група: Що таке правосуддя? Як воно здійснюється в Україні? Хто такий професійний суддя?(Опишіть вимоги до професійного судді  місцевого суду )

2 група: Що таке судочинство? Поясніть основні принципи  судоустрою в Україні. Хто такі народні засідателі та присяжні? (Опишіть вимоги до народного засідателя та присяжного)

Слайд №19

2. Захист групової роботи(презентація вирішеного завдання). Решта учнів роблять нотатки в зошитах.

 

VІ. Підсумки уроку

 1. Учитель робить загальний висновок

 2. Чи було висвітлено питання, поставленні  на початку уроку? (Запитання учителя). Учні відповідають!

 3. Учні дають відповідь на поставлений епіграф та проблемні запитання. (прийом «Народна трибуна»)

4. Чи справдилися  ваші очікування  від  вивченої нової теми? (Запитання учителя). Учні відповідають!

 

Метод відкритий мікрофон.

Продовжити речення:

Протягом  уроку я мав змогу повторити…

Новим для мене стало…

Особливо сподобалося…

Я навчився…

 

Для себе я зробив такі висновки…

Тепер я зможу…

Отримані на уроці знання я зможу використати в таких життєвих ситуаціях:…

Слайд №20

 

5.Оцінювання роботи учнів на уроці.

 

VІІ. Домашнє завдання. Слайд №21

Опрацювати  текст §44.5

Творче завдання:

Поміркуйте в чому  різниця між поняттями: підвідомчість, юрисдикція, підсудність?

Категорія: Мої статті | Додав: school9 (21.10.2014) | Автор: В. О. Бондар
Переглядів: 2634 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
   Персональний сайт директора Луцького НВК №9 Дубини Олександра Дмитровича
   Персональний сайт вчителя правознавства Бондаря Віталія Олексійовича

Copyright MyCorp © 2024