. Бесіда - форма спілкування дорослих і дітей - Мої статті - Каталог статей - НВК № 9 м. Луцьк



Комунальний заклад "Луцький навчально-виховний комплекс №9
Луцької міської ради"

Неділя, 22.09.2019, 00:35
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [18]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

Бесіда - форма спілкування дорослих і дітей

Найважливіше значення у виникненні й розвитку у дітей спілкування мають впливи дорослого, випереджуюча ініціатива якого підносить діяльність дитини на вищий рівень. Без постійної підтримки дорослого, розвиток спілкування школяра уповільнюється, що призводить до різноманітних психологічних порушень і труднощів. Нормальний розвиток спілкування  має виразний позитивний вплив на прискорення загального розвитку дитини. В одному з експериментів, дорослий кожен день по 7—8 хвилин пестив, гладив, посміхався, говорив ласкаві слова малюкам віком 2—4 міс. Порівняно з іншими, ці діти демонстрували краще розвинену увагу та інтерес до оточуючого.

 Оптимізація спілкування школяра забезпечує усунення причин труднощів його психічного розвитку, насамперед у сфері:

а) мовлення (за рахунок активізації потреби у розумінні мовлення дорослого);

б) особистості (подолання несміливості, тривожності);

в) різноманітних видів діяльності.

Спілкування передбачає високу активність його учасників, взаємодію партнерів. Умовами ефективності педагогічного спілкування називають: особистісні взаємовідносини, тепле, виразне ставлення вихователя (Котирло В. К.), позитивне, тепле, емоційно забарвлене ставлення (Кулачківська С. Є.); діалогічне спілкування з домінантою на співбесідника (Флоренська Т. О.). В основі цих характеристик лежать відносини рівності, що складаються між партнерами у спілкуванні.

Створення атмосфери доброзичливості, відвертості, емоціональної піднесеності, радості у спілкуванні учня з дорослим залежить від змісту контактів, адекватного рівня комунікативного розвитку дитини.

С. В. Корницька пропонує три програми взаємодії дорослого з дитиною, відповідно до віку останньої.

I програма: ласка дорослого, що виражає його доброзичливу увагу до дитини, посмішка, дотик і поглажування, гойдання. Дорослий бере дитину на руки, на коліна, супроводжує дії ласкавими ніжними словами, що містять схвалення дитини. Цією програмою найбільш задоволені немовлята.

II програма: спілкування, опосередкована іграшкою або набором іграшок. Спільна дія дорослого і дитини щодо іграшок, із забезпеченням ініціативності малюка. Для дітей раннього віку.

III програма: вербальне спілкування. Дорослий розмовляє з дитиною, декламує вірші, проговорює прозові тексти, уважно дивлячись на дитину. Бесіди на різноманітні теми із підтримкою і заохоченням ініціативи дітей, забезпечують найкращий емоційний настрій та найвищу активність дітей у взаємодії. Ця програма розрахована на вік 5-7 років.

Якщо дитина погано сприймає відповідну їй вікову програму, то її комунікативна потреба знаходиться за межами вікових показників спілкування. Слід встановити випередження чи відставання розвитку комунікативних потреб і підібрати адекватну програму спілкування.

Тому, мене зацікавила 3 програма і це підштовхнуло мене до детальнішого розгляду методу бесіди, як необхідної умови спілкування дорослих і дітей, а саме вихователя ГПД з учнями молодших класів.

Повний текст

Категорія: Мої статті | Додав: school9 (17.11.2014) | Автор: М. В. Лотвін
Переглядів: 650 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
   Персональний сайт директора Луцького НВК №9 Дубини Олександра Дмитровича
   Персональний сайт вчителя правознавства Бондаря Віталія Олексійовича

Copyright MyCorp © 2019