ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ
(Рекомендації психолога учням)
- Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
- Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
- Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.
- Навчися користуватись словниками й довідниками. З’ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
- Якщо в тебе є комп’ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
- Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів
- Починаючи виконувати домашнє завдання, думай не тільки проте, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.
- У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.
- Починаючи робити уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання записав.
- Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
- Прибери зі столу все зайве – те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо).Після того, як підготуєшся до першого уроку, прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання наступного.
- Між уроками роби перерви.
- Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам’ятати.
- Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.
- Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або кого) йдеться в цьому тексті тощо.
- Шукай зв’язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове уже з відомим. Стеж за тим, щоб це не були випадкові, зовнішні зв’язки, а головні зв’язки за змістом.
- Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.
- Не залишай підготовку доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу, Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.
- Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам’ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.
- Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод “5П”, розроблений американськими психологами. За даними психологів США, такий метод дає змогу зосередити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому запам’ятовуванню.
- Складай план усної відповіді.
- Перевіряй себе.
Пам’ятай
Ми найкраще запам’ятовуємо:
- те, чим постійно користуємося;
- те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії);
- те, що нам потрібно;
- те, що ми можемо пов’язати з іншими нашими знаннями й вміннями;
- те, що пов’язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).
Метод ключових слів.
Ключові слова – найважливіші в кожному абзаці.
Ключове слово має сприяти відтворенню відповідного абзацу. Згадуючи ключові слова, ми одразу згадуємо весь абзац.
Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова.
Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовності, яка потрібна для виконання завдання.
До кожного ключового слова постав запитання, що дасть змогу зрозуміти, як воно пов’язане з відповідним розділом тексту. Обмірку і спробуй зрозуміти цей взаємозв’язок.
З’єднай два сусідніх ключових слова за допомогою запитань.
Після поєднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утвориться ланцюжок.
Запиши це ланцюжок і спробуй його вивчити. Перекажи текст, спираючись на цей ланцюжок.
Метод “5П”
1П – Переглянь текст (швидко)
2П – Придумай до нього запитання
3П – Познач олівцем найважливіші слова
4П – Перекажи текст
5П – Переглянь текст повторно.
Підготовлено за матеріалами:
Галанов А.С. Как пройти аттестацию. – М.,2001.
Корсаков И.А., Корсакова Н.К. Надине з памятью. – М., 1984.
|