. Формула успіху - Мої файли - Каталог файлів - НВК № 9 м. Луцьк



Комунальний заклад "Луцький навчально-виховний комплекс №9
Луцької міської ради"

Середа, 16.10.2019, 15:05
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [50]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Мої файли

Формула успіху
19.11.2014, 15:22

1. Як готуватися до зовнішнього незалежного оцінювання

            Зовнішнє незалежне оцінювання, як і більшість явищ життя, - явище перехідне. Коли воно закінчується, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна пройти це випробування із меншими втратами для власного здоров’я, отримати хороші результати й чекати наступного оцінювання без страху й безсонних ночей.

            Розпорядок дня. Велике значення у підготовці до ЗНЗ має розпорядок дня. Харчуватися слід чотири- п’ять разів на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечують баланс необхідних інградієнтів їжі в організмі і відновлять енергнтичні витрати. Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему. Не варто відмовлятися від звичних занять спортом, розмов по телефону – це також своєрідний відпочинок. Слід пам’ятати про біоритмічні особливості: «сова» неефективно працює о 6-8 годині ранку, а «жайворонок» навряд чи буде працездатним до 2-3 години ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.

            Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад, із женьшеню чи елетерококу. Каву краще пити вранці й небагато, лише для того, щоб прокинутися (для тих, хто звик саме тпк розпочинати свій день0. Кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених у собі людей. Заспокійливі медичні препарати зовсім не потрібні. Їх можна вживати тільки за призначенням лікаря.

 

2. ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ

            Однією з умов ефективної підготовки до незалежного зовнішнього оцінювання є систематична і якісна підготовка до уроків. Наведені нижче рекомендації допоможуть вам у цьому.

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.

4. Навчися користуватись словниками й довідниками. З’ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

5. Якщо в тебе є комп’ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

6. Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів

7. Починаючи виконувати домашнє завдання, думай не тільки проте, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.

8. У разі потреби звертайся  по допомогу до дорослого або до однокласників.

9. Починаючи робити уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання записав.

10. Продумай  послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

11.  Прибери зі столу все зайве – те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо).Після того, як підготуєшся до першого уроку, прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання наступного.

12. Між уроками роби перерви.

Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам’ятати.

13. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.

14. Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або кого) йдеться в цьому тексті тощо.

15. Шукай зв’язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове уже з відомим. Стеж за тим, щоб це не були випадкові, зовнішні зв’язки, а головні зв’язки за змістом.

16. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.

17. Не залишай підготовку доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу, Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.

18. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам’ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.

 19. Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод “5П”, розроблений американськими психологами. За даними психологів США, такий метод дає змогу зосередити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому запам’ятовуванню.

20. Складай план усної відповіді.

21. Перевіряй себе.

 

3. ЯК НАЙКРАЩЕ ЗАПАМ’ЯТОВУВАТИ МАТЕРІАЛ

Пропонуємо кілька прийомів, за допомогою яких можна

краще запам’ятати навчальний матеріал.

Метод ключових слів.

            Ключові слова – найважливіші в кожному абзаці. Ключове слово має сприяти відтворенню відповідного абзацу. Згадуючи ключові слова, ми одразу згадуємо весь абзац. Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова.

Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовності, яка потрібна для виконання завдання. До кожного ключового слова постав запитання, що дасть змогу зрозуміти, як воно пов’язане з відповідним розділом тексту. Обмірку і спробуй зрозуміти цей взаємозв’язок. З’єднай два сусідніх ключових слова за допомогою запитань. Після поєднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утвориться ланцюжок. Запиши це ланцюжок і спробуй його вивчити. Перекажи текст, спираючись на цей ланцюжок.

 

Метод “5П”

            1П – Переглянь текст (швидко)

            2П – Придумай до нього запитання

            3П – Познач олівцем найважливіші слова

            4П – Перекажи текст

            5П – Переглянь текст повторно.

Магічна сімка

            Ви ніколи не замислювалися, чому в давнину число «сім» було популярним і оточеним таємничим ореолом. Чому, скажімо, перш ніж відрізати, треба сім разів відміряти і чому саме «семеро одного не чекають». А ще було сім древньогрецьких мудреців, сім чудес світу. Та й семиденний тиждень навряд чи випадковий… Психологи розкрили секрет «магічної сімки». Виявляється, такий в середньому обсяг нашої пам’яті.

            За умови одночасного сприймання вона здатна утримати і потім відтворити в середньому сім об’єктів. Причому сім літер запам’ятовується не легше, ніж сім слів і навіть сім фраз. Тому, якщо обсяг матеріалу, котрий треба запам’ятати, дуже великий, краще поділити його на змістові уривки, прагнучи, щоб їх було не більше семи. Ще один висновок із цього правила: змістовні частини матеріалу треба збільшувати і узагальнювати, передаючи головну думку однією фразою.

 

Встановлення зв’язків

            Любителі детективів знають, що досвідчений сищик не поспішає одягати наручники на рядового члена банди. Значно важливіше виявити зв’язки злочинця, виявити ватажків. Іншими словами, серед другорядного треба виявити найголовніше. Через те не слід поспішати щоб там не було запам’ятати складний текст, не розібравшись в його внутрішніх зв’язках, не зрозумівши хід міркувань автора.

             У матеріалі можуть бути такі зв’язки: змістові:текст, в якому одна думка логічно визначає іншу, що йде за нею, запам’ятовується порівняно легко. Через те з самого початку постарайтеся зрозуміти зміст тексту, побачити логічні зв’язки між абзацами, паразрафами, розділами; структурні: психологічні експерименти показали, що під час запам’ятовування логічно не пов’язаних між собою слів (термінів, іноземних слів) важливе значення має їх розміщення на аркуші, об’єднання в групи і навіть в якісь фігури. Підкреслюйте, обводьте потрібне, робіть скорочення, групуйте слова, які починаються з однієї літери.

 

Використання асоціацій

            Прийоми довільного запам’ятовування можна поділити на дві групи: а) побудовані на виявленні внутрішніх зв’язків, які є в матеріалі, що запам’ятовується; б) побудовані на внесенні ззовні в матеріал, що запам’ятовується штучних зв’язків.

            Останні називають мнемонічними і застосовують тоді, коли важко виявити внутрішню структуру матеріалу. Розглянемо два мнемонічні прийоми: локальної прив’язки і словесних посередників. Метод локальної прив’язки, або «метод місць», полягає в побудові для кількох об’єктів, що запам’ятовуються, другого ряду – опорного, який складається з добре відомих об’єктів, або таких, що легко запам’ятовуються. Послідовність  об’єктів в опорному ряду організована так, що жорстко визначено порядок їх переліку. Людина спочатку заучує опорний ряд, а потім використовує його елементи, щоб зіставити з ними елементи ряду, який треба запам’ятати. Отже, якщо в матеріалі, що завчається, мало внутрішніх зв’язків – подивіться навколо. Уявивши в пам’яті обстановку, в якій ви вчили матеріал, ви пригадаєте його, тому, що одержані враження мають властивість відновлювати одне одного.

 

Повторення

            Що краще – ще раз прочитати текст або спробувати переказати його своїми словами? В одному експерименті, присвяченому вивченню особливостей пам’яті, студентів поділили на чотири групи. У першій групі уривок тексту читали чотири рази, у другій – тричі читали і раз переказували, у третій читали двічі і двічі переказували і у четвертій – тільки раз читали і тричі переказували. Зміст тесту найкраще запам’ятали студенти четвертої групи, найгірше – першої.

            Отже, переказ тексту своїми словами сприяє кращому його запам’ятовуванню, ніж багаторазове читання, оскільки це активна, організована меою робота. Взвгалі, будь-яка аналітична робота з текстом сприяє кращому його запам’ятовуванню. Це може бути перекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрасного фону чи матеріалу тощо.

 

Конспектування

            Виявляється, текст можна дуже стисло скоротити, подавши його як схему типу «зірки», «дерева» тощо. Сприймання і якість запам’ятовування значно поліпшується завдяки великій образності записів.

 

4.  ЯК ДОПОМОГТИ САМОМУ СОБІ

(УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ПСИХОТЕХНІКИ)

            Необхідно навчитися вчасно відчувати наростання в собі внутрішнього напруження. Зазвичай період наростання внутрішньої нестабільності й агресії має певну протяжність в часі: від 10-15 хвилин до 1,5-3,0  год. У цей час важливо правильно оцінити свій стан і, сповільнивши внутрішні ритми за допомогою вправи “Дихання”, застосувати одну із психотехнічних вправ :”Фокусування”, “Прес” тощо.

            Якщо ж із певних причин момент наростання внутрішнього напруження пропущено, і емоційна стихія змете все на своєму шляху і не дасть жодної можливості для побудови “дамби” – ефективного самоконтролю.

            Зупинити “бурю в самому собі” в цей момент дуже складно. І мабуть, для юнаків існують деякі обмеження у виборі способів дії, ефективних у такій ситуації. Передусім це інтенсивне фізичне навантаження до знемоги.

            Важлива умова – регулярність. Психотехніка спрацьовує тоді, якщо нею користуються щодня.

            Якщо у стресовій ситуації ви застосували певну вправу і це  вам допомогло зменшити емоційне напруження, бажано й далі практикувати саме цю вправу. Вона може стати вам індивідуальним засобом самоконтролю у скрутних ситуаціях.

       

            Підготовлено за матеріалами:

            Галанов А.С. Как пройти аттестацию. – М.,2001.

            Жариков Е., Крушельницкий Е. Для тебя и о тебе. - М., 1991.

            Коломенский Я.Л. Человек: психология. – М., 1986.

            Корсаков И.А., Корсакова Н.К. Надине з памятью. – М., 1984.

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: school9
Переглядів: 412 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
   Персональний сайт директора Луцького НВК №9 Дубини Олександра Дмитровича
   Персональний сайт вчителя правознавства Бондаря Віталія Олексійовича

Copyright MyCorp © 2019